Hoe lang heb ik garantie op mijn product?

U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken.

Als een product niet voldoet aan de verwachtingen, hoeft het nog geen ondeugdelijk product te zijn. Het is pas ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product door de jaren heen langzaam verkleurt, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Dat gebeurt met uw gordijnen, bank of (houten)vloer ook. Een auto moet u onderhouden en dat geldt ook voor kunstplanten en -bomen.

Hebt u een product verkeerd gebruikt, of hebt u het buiten gezet terwijl het een kunstplant voor binnen is, is het niet goed onderhouden of hebt u het product beschadigd, en is het product daardoor kapot gegaan? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen en valt dit niet onder de garantie.

Voorbeeld
U hebt een kunstplant gekocht. Na een aantal jaren laat een blaadje los van de nerf. Dan wil dit nog niet zeggen dat het een ondeugdelijk product is. Maar valt er na een maand een complete tak uit? Dan is het product ondeugdelijk en kunt u met het product naar ons toe komen. U hebt dan recht op een gratis reparatie óf een nieuw product.

loader
Bezig met laden...