Veel Gestelde Vragen
EN DIT ZIJN ONZE VEEL GEGEVEN ANTWOORDEN
Kan ik mijn product eigenlijk ruilen? Zo ja, hoe werkt dat dan? Ik zou mijn plant graag eerst willen bekijken voordat ik ‘m koop, kan dat? En hebben jullie je producten op voorraad? Zomaar wat vragen die onze klanten ons geregeld stellen. Gelukkig hebben wij ook antwoorden! De meest gestelde vragen en onze antwoorden daarop hebben we hieronder verzameld. Heeft u zelf nog een waardevol antwoord of een tip die er nog niet tussenstaat? Deel het vooral met ons... we horen het graag!
Â

Bestellen & Betalen
Op welke wijze kan ik bestellen?
Via onze online webwinkel kunt het beste een bestelling plaatsen. Nadat u de gewenste producten in de winkelwagen hebt gedaan, gaat u via de oranje bestelknop naar de checkout pagina waar u achtereenvolgens het bezorgadres, factuuradres, verzendmethode...
Op welke wijze kan ik betalen?
U kunt bij Maxifleur op 3 manieren betalen: via de traditionele manier als een normale overschrijving via (tele)bankieren, middels een online betaling of u kunt pinnen in de showroom. In de webshop kunt u gebruikmaken van de meest gangbare betaalmethodes...
Hoe verwijder ik een product uit mijn winkelmandje?
Om een product uit uw winkelwagen te verwijderen klikt u op het winkelwagen icoontje, rechtsboven van elke pagina. Dan komt u overzicht van alle artikelen in uw winkelwagen tevoorschijn. Bij elk product ziet u een klein prullenbak icoontje staan. Wanneer...

Bezorgen & Afhalen
Wat is de levertijd?
De levertijd van de bestelling is deels afhankelijk van de grootte van de bestelling. Over het algemeen hebben wij de bestelling met 1 Ã 2 dagen verzendklaar. Telt u daar nog 1 Ã 2 dagen voor het transport en de bezorging bij op, dan...
Kan ik mijn pakket volgen?
Zodra we uw pakket gereed hebben voor verzending, ontvangt u een e-mail met tracking code.
Let op! Uw pakket is pas te volgen zodra het zijn eerste scan heeft gehad bij DPD.
Vanuit DPD krijgt u een mail met updates over uw zending. ...
Kan mijn bestelling op een ander adres worden afgeleverd?
Ja. Het is mogelijk uw bestelling op een ander adres te laten afleveren. Bijvoorbeeld bij u op het werk of omdat het een cadeau is voor iemand anders.
In het besteltraject kunt u, naast uw eigen adres, tevens een ander afleveradres opgeven. Ook kunt...

Verzorging
Moet ik kunstplanten voor buiten schoonmaken?
Om de levensduur van uw kunstplanten te verlengen, raden wij aan om uw kunstplanten te onderhouden. Dit doet u door middel van de stoffige planten schoon te maken met een microvezel doekje, een vochtige, zachte doek of een plumeau en eventueel een reinigingsmiddel...
Hoe kun je kunstplanten onderhouden?
Stof uw planten regelmatig af met een droge doek, geef ze af en toe een schoonmaakbeurt met een reinigingsmiddel voor kunstplanten en...
Hoe maak ik zijden bloemen schoon?
Stof uw bloemen regelmatig af met een antistatisch doekje of een vochtige, zachte doek. Neem de bladeren af met deze doek en het stof zal verdwijnen. Op deze manier geniet u zo lang mogelijk van uw prachtige kunstbloemen.Â
Â

Uitpakken
Hoe moet ik mijn kunstplant uitpakken?
Het inpakteam maakt de bestellingen klaar. Het team modelleert de plant in model zodat de kunstplanten precies zoals op de foto worden verpakt.
Helaas kan het gebeuren dat uw kunstplant door de verpakking iets in elkaar is gedrukt.
Schudt dan de ...
Hoe vouw ik mijn zojuist aangeschafte kunstplant uit?
Door de veelal flexibele constructie in de takken en bladeren van onze kunstplanten en kunstbomen gaat dat heel modelleren van uw kunstplant gemakkelijk. Zo kunt u uw groen geheel naar wens vormgeven. U trekt, buigt, vouwt en modelleert net zolang tot...

Over kunstplanten
Hoelang gaan kunstplanten mee?
Onze kunstplanten gaan zeker 8 tot 15 jaar mee.
Hoe kan ik kunstbloemen/kunstplanten schoonmaken?
Ons advies is om de kunstplanten regelmatig af te stoffen. Gebruik hiervoor een antistatisch doekje, een plumeau of een droge/lichtvochtige doek.
Koop ik kunstplant inclusief de sierpotten?
De prijzen die bij de kunstplanten en bomen vermeld worden zijn de prijzen van enkel de plant.

Over kunstbomen
Hoe lang gaan kunstbomen mee?
Kunstbomen gaan heel erg lang mee. Maar houdt rekening met een aantal belangrijke punten.
Â
Om zo lang mogelijk te genieten van uw kunstbomen raden wij aan om de ...
Â
Om zo lang mogelijk te genieten van uw kunstbomen raden wij aan om de ...
Kunnen alle kunstbomen buiten staan?
Dit is een vraag die zeer veel gesteld wordt. Kunstbomen worden op steeds grotere schaal buiten gebruikt. Niet alleen in de horeca en bij bedrijven, ook steeds meer particulieren...
Zijn kunstbomen voor buiten UV-bestendig?
Maxifleur verkoopt speciale Uv-bestendige kunstbomen voor buiten, deze kunnen ieder weertype aan. Dankzij een unieke Uv-protector hebben de volkunststof delen van deze...

Over kunstbloemen
Wat zijn de voordelen van kunstbloemen?
Naast het feit dat een bos kunstbloemen ieder interieur opvrolijkt zijn er nog veel meer voordelen!
1. Gemakzucht
Hoe fijn is het als u geen omkijken meer heeft naar...
Hoe fijn is het als u geen omkijken meer heeft naar...
Kan ik ook eigen kunstboeketten samenstellen?
Bij Maxifleur kunt u uw eigen bloemenboeket samenstellen. Dankzij ons ruimen assortiment heeft u genoeg keuze om een volledig boeket te creëren precies zoals u dat wilt.Â
Combineer onze mooie ...
Kunnen kunstbloemen buiten staan?
De kunstbloemen van Maxifleur zijn niet geschikt om buiten te staan. Producten die wel buiten kunnen staan herkent u aan het UV logo.
Door onze jarenlange ervaring...
Door onze jarenlange ervaring...

Over potten & vazen
Zijn de prijzen inclusief de sierpotten?
De prijzen die bij de planten en bomen vermeld worden zijn de prijzen van enkel de plant. De potten zijn tegen meerprijs bij te bestellen. Wij laten u op de productpagina wel pot/plant combinaties zien om u een indruk te geven hoe de plant of boom in...

Retourneren & Ruilen
Ik wil mijn product retourneren
Mocht u na ontvangst van een bestelling onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan kunt u het product binnen 14 dagen retour zenden in de originele doos. Zorg ervoor dat de plant weer vastgebonden zit in de doos.Â
Hoe stuur ik (een deel van) mijn ...
Ik wil mijn product ruilen
Als u een of meerdere producten wilt omruilen, bijvoorbeeld omdat u juist een groter of kleiner exemplaar wilt, dan dient u het betreffende product eerst terug te sturen. Nadat wij deze in goede orde ontvangen hebben retourneren wij het aankoop bedrag...
Mijn product is beschadigd geleverd
Al doen wij er alles aan om uw product zorgvuldig te verpakken, kan het voorkomen dat het beschadigd bij u aankomt. U dient eventuele schade binnen 24 uur na ontvangst aan ons te melden. Wacht daar dus niet mee!
Let op dat u nog niets weggooit en maak...

Garantie & Reparatie
Ik wil mijn product laten repareren
Het komt maar heel zelden voor dat we een product repareren. En als het al voorkomt dan zijn het vaak grotere, zakelijke projecten. En ook dan wordt een product eerder vervangen dan gerepareerd.
Een kunstplant of kunstboom is zo verfijnd nagemaakt dat...
Hoe lang heb ik garantie op mijn product?
U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken.
Als een product niet voldoet aan de verwachtingen, hoeft het nog geen ondeugdelijk product...
Aanvullende garantie op uv-producten
Buiten de normale wettelijke garantie geven wij extra garantie op onze uv-producten. Het is dus een aanvulling op de garantie die u volgens de wet al hebt. De garantie geldt alleen voor de kunststof delen van de plant. Wij garanderen dat deze gedurende...

Ik heb een andere vraag
Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Belt u naar 085 - 4019712 dan wordt u tijdens kantooruren direct geholpen. Mailt u naar sales@maxifleur.com dan doen wij ons best om u zo snel als mogelijk te antwoorden.